Вторник
22.05.2018
22:39
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Комунальний заклад дошкільної освіти "Сонечко" Оріхівської міської ради
 
Головна Реєстрація Вхід
Аналіз роботи 2016-2017н.р. »
Меню сайту

Категорії розділу
Досвіди роботи [0]
Авторські розробки [0]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 4

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

АНАЛІЗ РОБОТИ ЗАКЛАДУ ЗА 2016-2017 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Оріхівський комунальний дошкільний навчальний заклад здійснює освітньо – виховну діяльність відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Статуту ДНЗ, Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція).

Програмове забезпечення освітнього процесу в ДНЗ в 2016-2017 навчальному році складалось з інваріантної частини, сформованої на державному рівні в межах Базового компонентну.

Зміст дошкільної освіти в межах Базового компоненту в ДНЗ в 2016-2017 навчальному році визначався освітньою програмою «Дитина в дошкільні роки» (науковий керівник Крутій К.Л.)

Організація діяльності дошкільного навчального закладу в 2016-2017 навчальному році здійснювалась відповідно до інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України від 20.05.2016 №1/9-446 «Про організацію освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2016-2017 навчальному році», для програмно-методичного забезпечення освітнього процесу педагоги керуватись Переліком навчальних видань, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році.

На кінець навчального року нараховувалось 206 дітей, в тому числі 58 дітей раннього віку. У своєму складі ДНЗ має 10 вікових груп. Упродовж навчального року працювало: • 3 групи – для дітей раннього віку; • 2 групи – для дітей 4-го року життя; • 2 групи – для дітей 5-го року життя; • 2 групи – для дітей 6-го року життя; • 1санаторна група Для забезпечення успішного виконання завдань освітнього процесу в дошкільному закладі функціонують: • 2 музичні зали; • 2 спортивні зали; • кабінет практичного психолога; • кабінет логопеда Педагогічний колектив складається з 22 педагогів, в тому числі завідувач, вихователь-методист, практичний психолог, два музичні керівники, інструктор з фізкультури, вчитель англійської мови.

Аналіз рівня освіти педагогічних працівників за статистичними підрахунками : повна вища педагогічна освіта – 12 (52,7 %); повна вища педагогічна не фахова освіта – 3 (13%); базова вища педагогічна освіта –10 (43 %); навчаються в вищих педагогічних навчальних закладах – 1 (4,3%); вища категорія – 5 (21,5%); І категорія - 5 (21,5%); ІІ категорія – 1 (4,3%); спеціаліст – 1 (4,3%); встановлено тарифні розряди – 10 (43%). Мають педагогічні звання : «старший вихователь» – 9 педагогів. Згідно перспективного плану 3 педагоги, що складає 13%, пройшли чергову атестацію. Вихователю Мирошниченко О.М. підтверджено 9 тарифний розряд, вихователю Вишарь О.В.. – встановлена кваліфікаційна категорія «спеціаліст», вихователю Волотко О.Ю. присвоєно педагогічне звання “старший вихователь ”.

Аналіз оцінювання умов діяльності дошкільного закладу показав, що пріоритетним завданням продовжує бути підвищення рівня кваліфікації педагогічних працівників за рахунок підвищення кваліфікації за підсумками атестації педагогів, робота з молодими спеціалістами та підвищення результативності самоосвіти. Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» та виходячи з аналізу освітньої і методичної роботи за 2015-2016 навчальний рік, враховуючи досягнення і перспективи розвитку, діагностичне анкетування педагогів, нормативно-правові акти МОН молодьспорту України, методичні рекомендації ЗОІППО з метою усунення недоліків, підвищення ефективності роботи, методична робота в закладі була спрямована у відповідності до домінуючих напрямків роботи з педагогами на розв’язання пріоритетних напрямків роботи педагогічного колективу закладу на 2016-2017 навчальний рік, як:

1. Спрямування роботи закладу на актуалізацію освітніх завдань з безпеки життєдіяльності дошкільників, охорони життя і збереження здоров’я дітей раннього та дошкільного віку за освітньою лінією Базового компоненту дошкільної освіти «Особистість дитини»

2.Активізувізація роботи з патріотичного виховання дошкільників- поглибити роботу з формування досвіду моральної поведінки та соціальної компетенції у дошкільників шляхом застосування ефективних технологій в тому числі засобами в тому числі засобами сюжетно-рольвої гри.

3. Продовження роботи з з підвищення інформаційні культури педагогів, удосконалення педагогічної компетенції,опанування відповідних передових технологій ,творчого підходу до дітей з урахуванням індивідуальних особливостей дітей.

Методична робота з педагогічними кадрами у 2016-2017 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів. Кількісний і якісний аналіз оцінювання рівня організації методичної служби в ДНЗ показав, що всі форми методичної роботи (педради, консультації, семінари, семінари-практикуми,тренінги,майстер класи, колективні перегляди занять) носили науково-методичний і пізнавальний характер, сприяли розвитку творчої активності педагогів, підвищенню рівня їх інноваційної компетентності. Зміст і форми методичної роботи в закладі будувались на діагностичних засадах, диференціації освітнього рівня, досвіду, професійних запитів кожного педагога . Програмне та психолого-методичне забезпечення педагогічного процесу відповідало меті і пріоритетним завданням діяльності закладу. Методична та науково-теоретична робота базувалася на досягненнях науки, перспективного педагогічного досвіду кращих педагогів і була спрямована на підвищення компетентності та професійної майстерності кожного педагога.

В цілому зміст методичної роботи в дошкільному закладі був спрямований на створення відповідних умов для роботи за новою редакцію Базового компоненту дошкільної освіти та опрацювання чинних програм і навчально-методичного забезпечення, через які реалізувався БК.

З метою вдосконалення навчально-виховного процесу педагогічний колектив використовував альтернативні методики та технології, а саме: Психолого-педагогічне проектування. Автор Т. Пироженко; Формування основ безпеки життєдіяльності дошкільників. Автор О.Лоза; Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях з зображувальної діяльності. Автор Л. Шульга; Гуманістична концепція виховання В.Сухомлинського; Технологія музичного виховання за системою К.Орфа; Інноваційні технології на заняттях з фізичної культури: ігрового стречингу, елементів степ-аєробіки.; Елементи технології розвитку творчої особистості (ТРВЗ); Складання описових розповідей за картками-схемами К.Крутій.

У ході реалізації змісту методичної роботи в закладі упродовж року згідно перспективного плану 10 педагогів, що складає 43% провели відкриті заняття- 3 з них ( вихователі Волотко ЛО.Ю., Коба Л.В., Мирошниченко О.М.для методичних об’єднань району); 75% педагогів систематично відвідували методичні об’єднання міста різних категорій з наступним обговоренням на методичних годинах особистих вражень, отриманих рекомендацій; 95% педагогів систематично брали участь в засіданнях педагогічної ради дошкільного закладу.

На засіданнях педагогічної ради обговорювались проблеми:

– Про аналіз результатів освітньої та методичної роботи за минулий навчальний рік та пріоритетні завдання педагогічного колективу на 2016-2017 навчальний рік

– Про формування свідомого ставлення до природного оточення у дітей дошкільного віку;

– Інтегрований підхід до патріотичного виховання дошкільників;

–Підсумки роботи за рік:досягнення , перспективи розвитку.

Активну участь в засіданнях педагогічної ради брали педагоги: Волотко О.Ю., Коноваленко С.С., Устименко А.І., Поберейко Л.М., Каптур І.О., Сьомченко Н.О., Ковальська О.Г., Вишарь О.В.,Мирошниченко О.М. Робота педагогічних рад була проведена на науковій основі. Педагоги обмінювалися досвідом своєї роботи, активно включалися до обговорення «за круглим столом», інформували, аналізували, звітували про власні здобутки, ділились власним досвідом роботи. З метою підвищення якості організації освітньо-виховного процесу проведено щорічне дидактичне тестування педагогів на рівень сформованості професійної компетенції щодо освітніх завдань Базового компоненту дошкільної освіти. В основному педагоги показали достатній та середній рівень сформованості педагогічної компетенції

Упродовж навчального року вивчалася система роботи педагогів, що атестувались в поточному навчальному році: Волотко О.Ю., Вишарь О.В., Мирошгниченко О.М. В 2017/2018 н.р доцільно збільшити в роботі з педагогічним колективом частку тренінгів, і, насамперед, тих, що навчають переконувати, долати природну недовіру до нового, страх небажаних наслідків у час змін, з метою подолання вищезазначених проблем. Адміністрації оптимізувати роботу щодо підвищення кваліфікації та самоосвіти педагогів ДНЗ; розробити і ввести нові показники перевірки результатів роботи педагогічних працівників, які б спонукали до активності, творчості; стимулювати тих, хто втілює нове, експериментує; залучати вихователів до прийняття індивідуальних та колективних рішень.

Керуючись основними державними документами, що регламентують діяльність закладу, педагоги спільно з батьками продовжували працювати над оновленням та поповненням ігрового предметно-розвивального середовища, необхідних умов для розвитку потреб і інтересів кожної дитини, для її духовного зростання, фізичної досконалості, прояву самостійності, реалізації своїх задумів і бажань, формування ігрової куль¬тури дітей. Так групові приміщення груп за рахунок благодійних внесків батьків устатковані сучасними дитячими меблями для ігрових куточків,великими ігровими модулями та меблями для сюжетно-ігрової діяльності: «Кухня»,«Магазин», «Перукарня», «Куточок природи», меблі для сюжетних ігор. Методична робота під керівництвом завідувача, вихователя-методиста, а саме – консультації (щомісяця); семінари: («Екологічна казкау роботі з дошкільниками» (жовтень-листопад), «Патріотичне виховання засобами інтегрованої освітньої діяльності» (січень); колективні перегляди: «Проводи Журавлика» Чучко Л.В.. Коба Л.В. , «Природи дивовижний світ» Поберейко Л.М, гра-заняття з сенсорики «Ми маленькі рибалки»Вишарь О.В., «Ми маленькі українці» Мирошниченко О.М., «Мовні загадки» -Волотко О.Ю. сприяла розвитку творчості, ініціативи, і була спрямована на підвищення якості освітнього процесу

Пріоритетними завданнями для вдосконалення методичної роботи на наступний період розвитку залишається робота колективу за основними концептуальним положенням Базового компонента дошкільної освіти, яким визначено вимоги до рівня освіченості, розвиненості й вихованості дитини 6 (7) років перед її вступом до школи. При цьому слід приділяти увагу таким пріоритетним напрямам освітньої роботи: – забезпечення фізичного, психічного і соціального розвитку дітей раннього віку (від 1 до 3 років), їх безболісної адаптації до змінних умов життя та успішного входження у соціальне середовище; – патріотичне виховання у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку; Відповідаючи на вимоги часу, запити суспільства, у контексті духовного розвитку особистості важливо здійснювати виховання в дітях патріотизму і толерантності до людей різних національностей. Це досягається активізацією емоційної сфери дошкільника на основі широкої поінформованості про історію, традиції, культуру рідної країни. Патріотичні почуття дітей дошкільного віку засновувати на інтересі до найближчого соціального, природного і культурного оточення (сім’ї, батьківського дому, рідного міста, села, країни, традицій та звичаїв свого народу). З цією метою доцільно налагодити тісне співробітництво між педагогами дошкільного навчального закладу і вчителями початкових класів за трьома напрямами: – інформаційно-просвітницьким (ознайомлення із завданнями здійснення наступності в роботі з дітьми дошкільного і молодшого шкільного віку, спрямованій на формування духовно розвиненої, патріотично налаштованої та працелюбної особистості); – методичним (ознайомлення зі змістом, формами та методами освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах і початковій школі); – практичним (організація виховних заходів за участю старших дошкільників та молодших школярів).

Аналіз результатів освітнього процесу

Забезпеченню цілеспрямованості і послідовності роботи ДНЗ, практичному здійсненню педагогічних заходів допомагає чітке планування та визначення пріоритетних напрямків роботи. При визначенні пріоритетних завдань роботи закладу на навчальний рік враховувались – сучасність, актуальність питань, вимоги нормативних документів, результати діагностування педагогів, аналіз роботи за минулий навчальний рік, ступінь вирішення проблем, над якими працював заклад, реальні можливості колективу. Організована навчально-пізнавальна діяльність планувалась відповідно до освітніх ліній Базового компоненту дошкільної освіти та освітніх завдань чинної Програми, адаптованими програмами роботи гуртків з урахуванням умов розвивального предметного, природного, соціального середовища і потреб, інтересів, запитів, здібностей дітей Моніторингом основних компетенцій дітей було охоплено було охоплено 165 дітей, що склало 76 відсотків. Зведені результати свідчать про наступне: 23 % дітей мають високий рівень, 53% достатній рівень, 15 % - середній рівень і 9 % - низький рівень.

Результати контрольно-діагностичного обстеження показали засвоєння освітніх завдань чинної Програми в групах дошкільного віку Під час обстеження виявлено, що діти проявляють інтерес до навчання, майже всі легко йдуть на контакт, комунікабельні, легко вступають у відносини з однолітками та дорослими людьми і вільно почувають себе у цьому товаристві. Вихователем з фізичної культури Сьомченко Н.О.проведено обстеження фізичного розвитку дітей молодшого дошкільного віку (4 рік життя), молодшого дошкільного віку (5 рік життя) та старшого дошкільного віку (6 рік життя). Всього було обстежено 182 дитини, що склало 91 % від всіх дітей. Результати обстеження рухової підготовки дітей показали: добру рухову підготовленість мають 101 дитина ( 46,7 %); задовільну рухову підготовленість мають 111 дітей ( 53,3 %); недостатню рухову підготовленість має 0 % дітей. В порівнянні з обстеженням, проведеним на початку навчального року, показники покращились: кількість дітей з доброю руховою підготовленістю збільшилась на 18%, кількість дітей з недостатньою руховою підготовленістю зовсім відсутня, що свідчить про ефективність застосованих інноваційних методів та прийомів роботи з фізичного розвитку.

Отже, виходячи з результатів оцінювання досягнень дітей за освітніми лініями, можна зробити наступні висновки: кожна дитина в певній мірі реалізувала свій потенціал. Протягом року чітко простежується як загальна тенденція позитивної динаміки змін щодо підвищення рівня знань, умінь, навичок та ставлень дітей, так і тенденція позитивної динаміки змін кожної дитини. Це свідчить про те, що педагоги зуміли відшукати найефективніші для кожної дитини індивідуальні методи освітньо-виховної роботи. Однак, в кожній віковій групі резерви підвищення результатів досягнень дітей є, особливо з освітніх ліній «Мовлення дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в світі культури». Пріоритетними напрямками роботи залишається: – активізація в роботі з дітьми використання різноманітних інформаційно-комунікативних технологій як ефективного засобу формування звуковимови, розвитку мовлення, пам’яті та словесного мислення; – активізація роботи з мовленнєвого розвитку дітей через використання різноманітних сучасних та інтерактивних технологій з метою збагачення активного словникового запасу у дітей, підвищення якості мовленнєвої діяльності при складанні різних типів розповідей; – активізація використання ігрових технологій, ігор, методів ТРВЗ, які більш ефективно стимулювали б пізнавальну активність, творчість дошкільників. В групах старшого дошкільного віку виховувалось 50 дітей.

Аналіз освітньої та мотиваційної готовності дітей до школи показав, що діти мають якісну підготовку до навчання в школі: «В» – 21 дітей (43 %) «Д» – 15 дітей (28%) «С» – 16 дітей (26%) «Н» – 2 дітей (3%). Діти-випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, сформовані навички навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків.

Упродовж року значна увага приділялася темі ОБЖД: відпрацьовувались дії в створених ситуаціях, сюжетно-рольові ігри, читались художні твори, переглядались діафільми, була організована виставка дитячих малюнків з протипожежної тематики. Упродовж року проведені тематичні Тижні: 

з 11 по 17 листопада 2016 року було проведено Тиждень безпеки дорожнього руху.

з 24.02.2017 по 28.02.2017 Тиждень протипожежної безпеки «З вогнем не жартуй!

з 01.04. – по 25.04.2017 року проводився Місячник Цивільної оборони (для завідувачів ДНЗ»

з 19.05.2015 року по 23.05.2015 року був проведений «Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності».

Проведена робота сприяла активізації та підвищенню ефективності самоосвітньої роботи педагогів, освітньо-виховної роботи з дошкільниками по формуванню правил безпечної поведінки в довкіллі, виробленню довільної безпечної поведінки дітей в довкіллі, накопиченню методичних розробок, авторських напрацювань, систематизації матеріалів по ОБЖД.

В дитячому закладі є власний сайт. Інформаційний ресурс Сайту є відкритим та загальнодоступним.

Розробник сайту, його креативний керівник та адміністратор – практичний психолог Ковальська О.Г.

Оновлення сайту здійснюється постійно. Інформація, що пов’язана з якісною характеристикою педагогічного складу, планування роботи закладу, методичного забезпечення освітнього процесу,оновлюється напередодні початку нового навчального року. За потребою змінюється застаріла інформація.

Показником результативної та успішної взаємодії батьків і педагогів можна вважати наявність у дошкільному закладі доброзичливої атмосфери, довірчих стосунків між педагогами та батьками, зорієнтованість батьків на виховання та розвиток дітей, їх зацікавленість змістом дошкільної освіти. Перспективними напрямами роботи на наступний період є:

забезпечення якості дошкільної освіти через наступність у роботі дошкільного навчального закладу, початкової школи та сім’ї, що є одним з актуальних аспектів реалізації Державних стандартів дошкільної та початкової ланок освіти.

Залучення батьків до моніторингу дошкільної зрілості та успішної адаптації до систематичного шкільного навчання.

Розпочати роботу щодо забезпечення цілісного підходу до формування мовленнєвої компетенції дошкільників у світлі чинних програм.

Одним з головних завдань, яке відповідає вимогам сьогодення, і потребує подальшого розв’язання в 2017/2018 н.р. є – підвищення фахового рівня педагогічних працівників, їх професійної активності, небайдужості, оновлення форм і методів роботи з педагогами, а також вдосконалення роботи щодо створення предметно-ігрового середовища та комфортних умов перебування дітей у дошкільному закладі, як необхідної умови становлення особистості життєво компетентного дошкільника, що поводиться самостійно і конструктивно в різних соціальних і життєвих ситуаціях .

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Май 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Архів записів

Друзі сайту